Páginas

terça-feira, 24 de setembro de 2013

C:11:v51 Vihwarupa Darshana Yoga, The Yoga of The Cosmic Form Revealed,O Yoga das Forma Cósmica Revelada


arjuna uvaca
drstve'dam mãnusamrupam
tava saumyam janãrdana
idãnim asmi samvrttah
sacetãh prakrtim gatah

Arjuna said:
Seeing Your pleasant, human form, O Janardana( Krishna) , I have gained composure and my mind is restores to my normal nature. ( C 11:v51)
Arjuna disse:
Vendo sua, forma humana agradável, ó Janardana (Krishna), eu ganhei compostura e minha mente está  restaurada para minha natureza normal.( C 11:v51)

O Jardana! You are the creator of everything, the entire universe.
O Jardana! Você é o criador de tudo, do universo inteiro.

By Your grace, I was able to have spiritual experiences.
Por Tua graça, eu  fui capaz de ter experiências espirituais.

Everyone likes to see beauty, but I became frightened when when I had the vision of Your divine manifestation in the form of of the destroyer .
Todo mundo gosta de ver a beleza, mas fiquei assustado quando, quando eu tive a visão de sua manifestação divina na forma de  destruidor.

Now I am seeing Your natural form.
Agora eu estou vendo sua forma natural.

I am free. I come to know that. I come to know that You are omnipresent, omnipotent, and omniscient.
Eu sou livre. Eu venho para saber isso. Eu venho a saber que Tu és onipresente, onipotente e onisciente.

om tat sat om
jai guru